woensdag 6 juli 2016

V A L E N C I A citytrip!

Oh Valencia, wat ben je mooi en relaxed! Echt je hebt mijn hart veroverd met je mooie oude straatjes en pleinen, met moderne gebouwen en dan nog dat strand....oh ja en overal die prachtige palmbomen in een heerlijk klimaat!
Ik hou van wat kleinere steden waar je kan dolen en altijd wel weer de weg vind. De stad heeft het allemaal op een te fietsen afstand! Moniek, mijn collega fotografe en vooral vriendin en ik hebben voor 4 dagen een fiets gehuurd en zijn daar elke dan zo blij mee geweest. Wij kwamen overal en wat super handig is van Valencia is dat er overal fietspaden zijn. Soms stopt het fietspad wel eens in het niets en soms ben je een fietspad kwijt, maar dan fietsen wij over het voetpad en niemand deed daar moeilijk over. 

Ik begin de foto's van mijn lieveling wijk Ruzafa, een wijk die opgeknapt is en er nu fantastisch uitziet. Overal vind je super leuke terrasjes en leuke tentjes. Het leukste tentje met overvloed aan lekkere dingen was toch echt wel Dolce de Leche! Toen wij er kwamen was het mega druk, maar wat was het personeel vriendelijk en wat werden wij goed geholpen. Uren hebben wij daar gezeten en goede gesprekken gevoerd onder het genot van al dat lekkers.












Op de fiets naar het oude centrum met al zijn mooie gebouwen en straatjes.







Onze Airbnb lag vlakbij de prachtige moderne gebouwen"Ciudad de las artes y ciencias".  Elke dag fietste wij hier wel langs om naar het strand te gaan. Het ligt in een prachtig park en elke dag was het licht weer anders waardoor je maar foto's bleef maken;-). Hier is altijd wel wat te beleven aan festivals, optredens en ook die mooie lounge club boven tussen de palmbomen. 








Deze onderstaande foto van mijn iPhone moet ik even delen, omdat wij hier op precies dit plekje zo ontzettend lekker gegeten hebben en dan met dit uitzicht!! Het restaurant Saona zit op verschillende plekjes in Valencia en is altijd druk en bezet. Wij houden niet zo van reserveren en wij hebben hier dus ook een half uur moeten wachten voor een plekje. Maar goed, dan zit je wel hier! Het is een Italiaans restaurant en voor 12,90 euro!! krijg je een driegangen menu. Alles wat je hier kiest is heel erg lekker. Wij waren ieder 20 euro kwijt met wijntjes erbij. Je kan hier ook lunchen voor 9,90 euro.


Op onze laatste dag (dag 5) hebben wij onze fietsen weer ingeleverd en kwamen wij weer lopend langs Ciudad de las artes y ciencias en het licht was er magisch. Als fotografe kan je het dan gewoon niet laten om dan even "los" te gaan.







Nog even wat schrijven over dit mooie tentje "la mas Bonita" aan het strand van Valencia. (er zit er ook 1 in de wijk Razafa) Wij hadden veel belovende recensies gelezen van deze tent en wij wilde hier  perse naar toe. De eerste keer kwamen wij hier met al een erge trek in de ochtend, helaas was alles bezet en zat er een lange rij buiten te wachten. Dat was echt een tegenvaller, vooral omdat er overal lege tafels stonden met een bordje gereserveerd. De tweede keer waren wij voorbereid en hebben wij ons netjes gemeld op de wachtlijst en moesten wij een half uur wachten. Wij kregen een super mooi plekje op het buiten terras met uitzicht op zee. Helaas moesten wij daarna echt heel lang wachten voordat onze bestelling werd opgenomen en was de menukaart behoorlijk aan de prijs. Het tentje is prachtig en vooral die achtertuin ben ik helemaal weg van, maar de service liet wel echt te wensen over. Mocht je dat er voor over hebben dan heb je een prachtige plek met heerlijk eten!







Ik sluit deze fantastische citytrip in valencia af met deze foto van ons op de fiets, omdat ik daar het meest van heb genoten. Als Nederlander voel je je pas echt vrij en ontspannen als je alles op de fiets kan ontdekken. Stoppen waar je wilt stoppen en foto's maken waar je dat maar wilt. Valencia, je hebt mij totaal verrast met je schoonheid en je lieflijkheid. Ik kom je zeker nog een keer bezoeken, maar dan neem ik mijn hele gezinnetje mee! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten